reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivana Spálová

Ivana Spálová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý by mal denne počúvať trochu hudby, prečítať nejakú báseň, pozrieť si pekný obraz a pokiaľ možno povedať niekoľko rozumných slov.(Johann Wolfgang Goethe) Zoznam autorových rubrík:  texty piesníTo, čo si každý deň neuvedomíšSúkromné-Ulica-

reklama

To, čo si každý deň neuvedomíš

Prax verzus teória študentov masmediálnych štúdií

Ivana Spálová

Prax verzus teória študentov masmediálnych štúdií

Priama úmera u mňa pracuje každým dňom, občas ma dobehne aj v snoch. Čím dlhšie som na ,,masmediálke“ , tým viac sa zamýšľam nad tým, kto za to môže. Učitelia, lebo sú tlačení normami alebo študenti, lebo si nehľadajú iné príležitosti. Nedostatok praxe je spomínaný hlavne v našej triednej skupine. Každý sa sťažuje na nekvalitný prístup profesorov. Spomína ich nezodpovednosť a nič nerobí preto, aby nastala zmena. Čo už, bez vánku sa ani lístok nepohne. A bez teórie sa na praxi budeš zbytočne trápiť. Tak či onak, teória je pre nás potrebná, ale čo s tou praxou? Filmové a televízne štúdio už na škole máme, ale málo ho využívame. Asi treba začať tlačiť viac na profesorov. Alebo to bude tým, že je tá ,,technika“ taká drahá a naše ruky také ,,šikovné“ ?

  • 10. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Veríme médiám, ktoré sú skôr biznisová záležitosť ako informačná?

Ivana Spálová

Veríme médiám, ktoré sú skôr biznisová záležitosť ako informačná?

Asi dva roky dozadu by mi nezišlo na um, do akej rieky vstupujem. Poučky a pravidlá, ktoré nás na univerzite učia neplatia vždy. Ako sa hovorí: ,,Pravidlá sú nato, aby sa porušovali. Vybrala som sa na rozvírenú mediálnu hladinu. Vraciame sa do stredoveku, kedy boli gladiátorske hry prostriedkom na zabavenie publika, aby sa zakryla  skutočná politická situácia. Vidím, že publicistika sa prediera dopredu čoraz viac a viac, a pritom sa naozaj zabúda na skutočnosti, ktoré sa okolo nás dejú. O politike, či ekonomike hovoria iba tí ,,odvážnejší.“  Dokonca ani hlavné správy nám nepodávajú veľa informácií z tejto oblasti. Na googli nájdeme viac, ale ani to nestačí. O koľkých veciach nevieme, a ani sa nikdy nedozvieme?

  • 26. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Fejtón- Povolanie dcéra

Ivana Spálová

Fejtón- Povolanie dcéra

Jedna osoba v mojom živote si vybrala bobovú dráhu životom menej namáhavú. A ja, trochu hlúpejšia, odbočila som na križovatke rozhodnutí iným smerom. Prečo životu nedodať iskru? Pri lúčení mi naznačila, kde patrím. Dala mi pocítiť, že ona má vysoko postavených rodičov. V tej chvíli môj menej prešibaný rozumček nepochopil. Veď aj moji rodičia za mnou stoja. Mama keď frflem nad svojimi nedostatkami a otec, keď ma chráni pred strašiakmi. ,,Prečo by mala byť Jana niečo extra? Ja nemôžem?“ prebehlo mi mojou ešte málo vyvinutou nervovou sústavou.

  • 19. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Iné kafé- Košice 24.1.2011

Ivana Spálová

Iné kafé- Košice 24.1.2011

Konečne! Vytúžený koncert Iné kafé sa stal skutočnosťou a s kamarátmi sme v skvelej nálade vystúpili z mhd rovno pred Jumbo centrom, kde sa koncert konal o 20: 00 hodine. Trochu sme sa vystáli v rade na kabáty a po malom zorientovaní sme sa dostavili do sály, kde sa malo všetko odohrávať.

  • 28. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 615x
  • 0
Piatok trinásteho. A čo teraz?

Ivana Spálová

Piatok trinásteho. A čo teraz?

Dnes mi celý deň padali do oka na facebooku statusy ohľadom tohto dňa. Nedalo mi to a pohľadala som si zopár informácií. Pekne sa usaďte a čítajte, ak máte čas a samozrejme chuť.

  • 13. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
reklama
Obyčajné stretnutie so spolužiakmi, či budúcnosť v tieni minulosti?

Ivana Spálová

Obyčajné stretnutie so spolužiakmi, či budúcnosť v tieni minulosti?

Pozerala zelenkavými očami so strachom na obálku. Pretrasenými rukami chytila nôž a prudko do nej zarezala, aby ju otvorila. V momente si všimla dátum stretnutia. Prešiel iba rok odvtedy, ako ho naposledy videla. Za ten čas sa zmenilo veľa. Vrátila sa myšlienkami späť do minulosti. Spomenula si na posledný sladký bozk. Jediný jeden a predsa posledný, znásobený objatím so slzami na krajíčku. Najsladší, najtrpkejší, najvášnivejší, najbolestnejší, najprítulnejší bozk v jej živote. Príliš veľa na takú krátku chvíľku, no predsa nadčasovo dlhú. Moment mimo reality, vysoko v oblakoch. ,,Nie!“ prebehlo jej odrazu mysľou a strhla sa.

  • 3. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Citové výhovorky, ktoré nepochopím, ani keď budem mať 54

Ivana Spálová

Citové výhovorky, ktoré nepochopím, ani keď budem mať 54

Po typickom ,,pletkárskom“ večeri s kamoškou som prišla na pár faktov, ktoré mi nikdy nešli do hlavy. Možno to bude tým, že v ten večer som vypila málo litrov vína alebo som primladá, aby mi konečne BLIKLO, prečo je to tak. Ešte len skoro druhý rok mám právo legálne si objednať poldeci v bare, ale citových ,,drístov“ som sa napočúvala až až (či už od iných zúfaliek alebo na vlastnej koži). Dokonca som ich možno aj sama použila, lebo pravda bola zrejme krutejším trestom. Rozhodla som sa napísať podľa mňa: top 5 najtrápnejších citových výhovoriek.

  • 21. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 693x
  • 2
Romantik dneška

Ivana Spálová

Romantik dneška

Gentlemanov starej školy je už poredšie, ale určite ešte nevymreli. V každom chlapovi aj v najväčšom pragmatikovi sa ukrýva aspoň malý kúsoček romantika. To, že v súčasnej dobe sa zväčšila emancipácia žien neznamená, že automaticky klesol dopyt po romantikoch. Romantické veci sú pre život jednoducho potrebné.

  • 6. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 35
máj- lásky čas

Ivana Spálová

máj- lásky čas

Slnečné lúče romanticky pália, záhrady rozvoniavajú nádhernými ružami, vtáčiky štebocú a vietor jemne rozfukuje vlásky . Prichádza máj, vraj lásky čas. Čas uvedomiť si potrebu rozdať to najkrajšie čo život ponúka. Tridsaťjeden dní iba pre ňu, pre lásku. Musíme využiť túto šancu.

  • 11. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 166x
  • 52
Život píše sám

Ivana Spálová

Život píše sám

Ani by som nepovedala, aké pocity dokáže vo mne vyvolať jedno poobedie strávené v prebúdzajúcom sa parku v Košiciach. Život sa mi na istý okamih akoby zastavil. Dal mi priestor, aby som mohla premýšľať. Pomaly som si uvedomovala, ako sa každý niekam ponáhľa. Mysľou mi prebiehalo veľa otázok. Kde zmizli všetky tie ,,dokonalé“ citáty o živote? Kde sú tie múdre myšlienky ľudí? Je život až taký úžasný? Kam naozaj smerujeme?

  • 4. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu